Ako byť k sebe dobrá


Preto sa navzájom napomínajte a povzbudzujte jeden druhého, ako to aj robíte.
Nuž, mnohé z nás majú vo svojom živote susedy, neznáme starenky na ulici, neznáme panie v strednom veku v autobusoch, bezdetné kamošky, a im podobné stvorenia, ktoré na nás dobré nie sú. A zároveň majú moc zakliať nás a premeniť na topoľ, ako tá nešťastná Mahuliena. "A to vám nevadí, že vám to dieťa tak plače?" Prípadne, "No ja vo vašom veku som mala tých detí päť, a pamätám si to veľmi dobre, takto to nikdy nevyzeralo." A úplne najlepšie je radostné zvýsknutie "To je krásne bábätko!", a hneď za ním zdesené písknutie "A nie je mu zima???"a navzájom napomínajte a povzbudzujte jeden druhého, ako to aj robíte. 


Treba ešte povedať, že najhoršia suseda a starenka z ulice je tá, ktorá býva v mojej hlave. To ona hudie a hudie o tom, ako by som mala poutierať pult, a budem mať viac miesta, a ako som mala už dávno povysávať, a ako som sa mala viac tešiť z hry s mojim synom, a ako to, že má také špinavé uši.

Keď som v januári tohto roku začala chodiť behať, netušila som čo všetko taký beh urobí so mnou a mojim materstvom. Až pri behu som totiž zistila, že túto protivnú susedu prosto musím zavrieť do výťahu - inak nikdy NIKDY nevybehnem ten kopec bez zastavenia. Až pri behu som zistila, že väčšina mojej únavy je v hlave, že je vo mne omnoho viac dobrého ako som myslela - keď ju prestanem počúvať. Keď som si teraz v utorok vybehla s kamoškou na posledný dlhší výbeh pred nedeľnou štafetou na maratóne, bežali sme ukvákaných a spokojných 6K. Potom som si z čistej radosti dala ešte jeden, a bežala ho zatiaľ najrýchlejšie v svojej bežeckej minulosti, a smiala som sa, pretože v januári som nevládala bežať dlhšie než minútu. To vtedy v januári sa ku mne nasťahovala tá protivná ženská.

Musíme byť na seba dobré, a to preto, lebo, nuž, musíme.
Preto sa navzájom napomínajte a povzbudzujte jeden druhého, ako to aj robíte. 

Je to takto: v našej hlave nám nesmie znieť nič, čo by sme nahlas nepovedali najlepšej kamoške. "Panenka skákavá, ty sa teda vlečieš". "A o čo sa tu akože dnes pokúšaš? Byť láskavou? TY???" Na toto nemáš. Nemáš na ten kopec, a nemáš na to mať deti, dievča. Uznaj konečne." Koľkokrát za deň vám to zaznie v ušiach? To je presne ten hlas, ktorý krúži okolo a hľadá, koho by zhltol. Viete si predstaviť ako to vravíte svojej spriaznenej duši? Ech! A pritom vo vlastnej hlave si to vieme prehrávať donekonečna! A nie je to ten hlas, ktorý máme počúvať. Pravda je totiž úplne inde, a som Pavlovi vďačná, že to vymenúva, pretože keď som fakt vyčerpaná, niet nič lepšie ako jeden priamy a podrobný zoznam, aha: upriamte svoju myseľ na všetko, čo je pravdivé, čestné, spravodlivé, čisté, láskyhodné a úctyhodné, to, čo je cnostné a chvályhodné. Robte to, čo ste sa naučili, čo ste prijali, počuli a videli na mne. A Boh pokoja bude s vami. (Fil 4, 8-9)

A On bude: keď tú protivnú susedu necháme stáť pred dverami, keď sa upriamime na Božie veci; a Boh pokoja bude s nami aj keď tie Božie veci budú ťažké, napríklad ako tie moje kopce. Len si musíme dobre vybrať koho si pustíme do hlavy.

2 comments:

diddiga povedal(a)...

chcela som ti tu pridať komentár, ale je toľko vecí, čo mi prebeháva hlavou, že by som ti zaplnila stránku... it's time to run, sister, time to run.

vik povedal(a)...

Milá diddiga, nabudúca zaplň. A uži si beh.

Zverejnenie komentára