...a lásky by som nemal, ...


Najznámejší svadobný odstavec.

Keby som hovoril ľudskými jazykmi, ba aj anjelskými, a lásku by som nemal, bol by som iba ako cvendžiaci kov a zuniaci bubon. A keby som mal aj dar prorokovať a poznal by som všetky tajomstvá a mal by som všetko poznanie a keby som mal takú silnú vieru, že by som hory prenášal, no lásku by som nemal, nebol by som ničím. A keby som rozdal všetok svoj majetok a vydal svoje telo na upálenie,


a lásky by som nemal,

nič nie som. (1 Kor 13, 1-3)


Áno, nič nie som. A popravde, občas ani tej lásky nemám. Napríklad keď sa naozaj ponáhľame a krpec sa rozhodne, že toto je ten čas vyzliecť sa do spoďarov. Alebo keď chce melón, a na stole chladne jeho inak obľúbený obed, a pridá k tomu hádzanie sa o zem a strkanie do minisestry. Alebo keď je vonku mínus osem a ja musím obliecť krpcovu minisestru do štyroch vrstiev, krpca do troch, a seba do aspoň niečoho, a samozrejme, keď je jedna hodina ráno, krpček už tretiu noc kašle, nemôže spať a ja s ňou (kým môj chlap áno, sladko, a okamžite). Vtedy nenávidím celý svet, a nechápem načo mám tých sedem detí... je to tak, vtedy nemám lásky. Žiadnej. Ani vieru. A jazyky anjelské, o tých ani nehovorím.

Keď kríza prejde, ostáva mi horká chuť v ústach. Aká som to mater. Čo sa učia o rodičovstve, keď pozorujú moju hystériu. Čo sa učia o láske, keď ich mama sa prosto na dvadsať minút zblázni. Som odborník na výčitky, sebaľútosť, pocity viny, a podobne.

Je to tak, som nedokonalá. Toto sa ukázalo ako najväčšie sklamanie po narodení môjho syna. To, čo vidia moje deti je veľmi, naozaj veľmi, ... (ako to dostatočne zdôrazniť?) ... VEĽMI nedokonalá mama. Smutné.

Vlastne blbosť, nie. Totiž, faktom je, že kým ja sa pokúšam o aké také zlepšovanie mojich rodičovských ťahov, niekto iný, koho som svojimi scénami ale vôbec neprekvapila, tu robí skutočnú prácu, a síce, premieňa ma do slávy. Len sa na to pozrite, druhý list Korintským, tretia kapitola, záver. Na toto sa dívajú deti: na Boha, ktorý má moc, totálnu supersilu, premieňať. Zväčšovať sa. Umenšovať.

Pri najbližšej krízovej príležitosti (možno už o pár minút) si spomeňte čo sa naozaj deje. S tým sa dá žiť.



Duch Pánov premieňa nás v ten istý obraz zo slávy do slávy.

0 comments:

Zverejnenie komentára